Rigtig mange virksomheder benytter sig af annoncering på de sociale medier. Det er dog langtfra alle, der er lige succesfulde. Det er der dog ikke noget at sige til. Folk skyder netop i øst og vest, hvad angår Facebook annoncering.

Det kan dog godt lade sig gøre at lave den helt gode markedsføringskampagne på Facebook, der mangedobler din indtjening. Vi hjælper dig!

Vær opmærksom på lavthængende frugter

Som i alle andre parametre i erhvervslivet handler det om at vælge den fremgangsmåde, der giver det største afkast med den mindste indsats.

En god start hertil er at installere Facebook-pixel på din hjemmeside for herefter at opsætte retargeting. Retargeting er en af de mest effektive værktøjer på Facebook indenfor annoncering. Med retargeting sørger du for, at det kun er de personer, der allerede har vist interesse for dit produkt, som ser dine annonceringer. Hvis retargeting kan lade sig gøre, er det et must.

Identificer din målgruppe

Ligesom indenfor alle andre former for marketing handler det på Facebook om at identificere sin målgruppe. På Facebook er der rigtig gode segmenteringsmuligheder. Du kan simpelthen segmentere i forhold til de parametre, der definerer dem.

Hvis du for eksempel laver annoncering der omhandler bogføring, når man starter virksomhed, skal du danne dig et billede af, hvilken type der typisk begynder som iværksættere. Hvis du er i tvivl, er det en god ide at klikke sig ind på den gældende virksomheds hjemmeside for at få fornemmelsen af sproget, stilen og designet. På baggrund af det kan du få en god fornemmelse af, hvem hjemmesiden henvender sig imod og derigennem din målgruppe.

Husk konverteringssporing

En af de mange fordele ved Facebook annoncering er, at du har mulighed for at kende det præcise afkast af dine kampagner. På den måde behøver du ikke at famle i blinde, som du ellers gør indenfor mange af de mere traditionelle markedsføringskanaler.

Det gør du ved at opsætte en såkaldt konverteringssporing. Hvad der bør være til alles forundring, er der mange, der ikke benytter sig af denne simple metode. Med en opsat konverteringssporing har du mulighed for at allokere dine ressourcer således, at du får mest for dine kroner.

Gør noget af det æstetiske

Du skal huske på, at du med annoncering på Facebook egentlig forstyrrer målgruppens feed. Det kan godt være de tidligere har vist interesse for dit produkt, men de har ikke bedt om at blive pinget med en eller anden annoncering.

Derfor er det yderst vigtigt, at du laver en annonce, som målgruppen tiltrækkes af. Det gør du blandt andet ved hjælp af billedmateriale. Det er ikke bare nok at finde et billede med et flot motiv. Det skal være et billede, de kan identificere med annoncen og dem selv. Det skal være et billede, der fortæller en historie om produktet, og gør det attraktivt. Som man siger ”et billede siger mere end tusinde ord”.