
Facebook har netop lanceret en ny omgang af opdateringer til deres annonceplatform. En af de væsentlige opdateringer er Instagram-relateret. Hvis du er et firma på Instagram, er dette gode nyheder:
Fra nu af, når der skal vælges en brugerdefineret målgruppe i en Facebook- eller Instagram-annonce, vil en helt ny mulighed være mulig: Virksomhedsprofil på Instagram.
Dette tilføjer nye muligheder for målgrupper med folk, der har reageret på din Instagram-side. De forskellige typer af målgrupper er identiske med de, du kan lave med brugere, der har reageret på din Facebook-side. Det er effektivt for virksomheder med en stor følgerskare på Instagram.
Det er nu muligt at lave brugerdefinerede målgrupper efter følgende reaktioner på en Instagramside:
- Alle, som har interageret med din virksomhed
- Alle, som har besøgt din virksomhedsprofil
- Personer, som har interageret med et opslag eller en annonce
- Personer, som har sendt en besked til din virksomhedsprofil
- Personer, som har gemt et opslag eller annonce
Selvom det er muligt at vælge fra 1 til 365 dage, er der kun data fra juni 2017. Det vil sige at, med mindre du har meget trafik på din Instagramside, vil de nye brugerdefinerede målgrupper være små til at starte med.
Hidtil har det alene været muligt at målrette Facebook-følgere på Instagram, men ikke den anden vej. Hvis en virksomhed har mange følgere på Instagram, kan de altså nu blive annonceret til både på Facebook og Instagram.
Vores generelle erfaring er, at annoncering er mere effektivt på Facebook end Instagram, hvis muligt er at skabe konverteringer og ikke blot awareness. Instagram er dog særligt brugbart i visuelle brancher, herunder fashion og food.
Ingen kommentarer