Der er flere tilgængelige annonceformater i Facebook annoncering og de har hver især et specifikt formål. Valget af annonceformat afhænger derfor af, hvad du vil have ud af annonceringen. Alt efter om det er at tiltrække svar til en begivenhed eller føre trafik direkte ind på din hjemmeside, så hører der til hvert mål med annonceringen et bestemt annonceformat, som giver mest mening at benytte.
Når dette er sagt, så kan man ikke sige Facebook annoncering uden at sige Lead Ads. Hvis man har nogen som helst erfaring indenfor FB-annoncering, så ved man nemlig, at Lead Ads er et af de mest effektive annonceformater, der i øjeblikket findes. Dette er dog på betingelse af, at du ved, hvordan de skal bruges.
Hvorfor Lead Ads?
Hvis du sidder og undrer dig over, hvad Lead Ads egentlig er, så ligger det klart og tydeligt i navnet. Det er et annonceformat, hvor folk så nemt som ingenting kan videregive dig en personlig oplysning fx e-mail eller telefonnummer. Det er naturligvis dig, der med budskabet i din annonce, bestemmer, hvad folk får ud af at gøre dette. Det kunne være for at deltage i en konkurrence om et gavekort, tilmelde sig et nyhedsbrev eller lignende. Målet for dig som annoncør er hermed at samle så mange tilmeldinger sammen som overhovedet muligt. Disse tilmeldinger er altså dem, der katergoriseres som leads.
Benytter man Lead Ads korrekt, kan man skaffe tilmeldinger betydeligt meget billigere, end hvad det ville koste dig at skaffe fra en almindelig landingsside. Fordi Facebook allerede kender de oplysninger, som folk skal indtaste for at tilmelde sig, og de derfor bliver automatisk udfyldt, kan en tilmelding ske så nemt som ingenting.
Så hvis du vil eksempelvis ønsker at fremme iPhone reparation i Vejle, kan du oprette en konkurrence, hvor én heldig vinder, på betingelse af, at personen opgiver navn og e-mail, kan vinde dette. På denne måde vil du kunne få henvendelser fra en folk, som du ved er interesseret i dette. Fordi det er så nemt at tilmelde sig og fordi folk ikke taber noget på det, vil du kunne få skrabet en masse varme leads sammen. Hvis du derimod selv er varm på en iPhone reparation, kan du klikke her.
Udnyt indsamlede leads
Mulighederne for, hvad man kan bruge sine leads til, er mange. Det bedste ved det hele er, at de leads du sidder med, kommer fra folk, som har en eller anden form for interesse i din virksomhed. Det er guld værd og skal for alt i verden udnyttes. Brug dette til aldrig at forsvinde fra disse personers underbevidsthed og brug det som udgangspunkt for at finde flere potentielle kunder som disse (thank God for look-a-like målgrupper). Tag eksemplet med at vinde en iPhone reparation. Her finder du én vinder, som du giver reparationen væk til, men til gengæld har du oplysninger på en masse andre, som du dermed kan forsøge at overbevise om at købe reparationen. Som sagt ved du, at de er interesserede i det, hvorfor du har en kæmpe fordel.
Der er dog den udfordring med Lead Ads, at man manuelt skal downloade oplysningerne på sine leads og uploade dem i det system, som du ønsker dem uploadet i. Dette er der dog en automatisk løsning på, som hedder Zapior.com. Zapior er en virksomhed, der fungerer som bindeleddet mellem alle dine forskellige serviceabonnementer og værktøjer. Hvis du eksempelvis ønsker at overføre dine leads fra Facebook over til din Mailchimp, så kræver det blot en engangsopsætning af integrationen mellem disse programmer. Zapior er i sådanne tilfælde et must.
Sidder du i øjeblikket som Facebook-annoncør og har undladt at oprette Lead Ads, så kom i gang med det samme. Dette gælder lige meget, om du er webshopejer eller sidder i en lead generet virksomhed. Alt held og lykke herfra!
Ingen kommentarer