
Lokker friheden ved iværksætteri? Er du træt ad de klassiske 8-16 timer? Så vil iværksætterlivet være noget for dig. Som iværksætter har du mere eller mindre mulighed for at styre dit eget arbejdsliv.
Det er dog selvfølgelig vigtigt, at du laver noget, som du kan leve af. Her er Facebook annoncering en rigtig god løsning. Læs videre hvis du finder interesse ved det.
Overvejelser inden du går i gang
Det kan være svært at holde sig tilbage, hvis man har fundet noget, man virkelig har interesse for. Men det kan dog være nødvendigt, hvis det skal vise sig at blive en god oplevelse.
Derfor er der nogle overvejelser, du skal gøre dig inden du begynder på dit Facebook eventyr. Hertil er der selvfølgelig nogle økonomiske overvejelser. Du holder ikke længe, hvis økonomien ikke hænger sammen.
Hvis du selv har økonomien i orden, er det selvfølgelig ikke noget problem, men det er langtfra alle, der har penge nok til at starte sit eget. Hvis det er tilfældet, har du heldigvis andre muligheder.
Du kan blandt andet blive finansieret eksternt. Det kan gennem såkaldte Business Angels. Disse er ikke bare gode, fordi de hjælper dig økonomisk. Det kan nemlig også hjælpe dig med know how indenfor et givent emne.
Personerne bag disse Business Angels er nemlig oftest tidligere iværksættere selv og har en masse erfaring med, hvad det kræver at få succes. Klik her hvis dette lyder interessant, og du har lyst til at lære mere om Business Angels.
Succes med Facebook
At få succes med Facebook kræver mange ting. Først og fremmest kræver det, at du udarbejder en skræddersyet strategi, som har taget højde for udefrakommende parametre.
Derudover kræver det, at du har styr på din målgruppe. Alt for mange der arbejder med Facebook annoncering segmenterer alt for bredt i deres markedsføring. I stedet skal du have en meget præcis ide om, hvem der er mest villige til at købe dit produkt og segmentere direkte mod disse.
Derudover er det alfa omega, at du har styr på de forskellige muligheder Facebook tilbyder til annoncøren. Der er nemlig rigtig mange muligheder og mange af dem er rigtig gode.
Det gælder blandt andet muligheden for at lave såkaldte look a like-målgrupper. Med look a like-målgrupper kan du ud fra allerede eksisterende data om dine nuværende kunder, lave en målgruppe der er mest tilsvarende disse personer.
Retargeting
Retargeting er en anden mulighed, du bare skal kende til. Med retargeting rammer du de personer, der allerede på den ene eller anden måde har interageret med din virksomhed. På den måde rammer dine annoncer kun de personer, hvor der er allerstørst relevans.
Nu er du et skridt tættere på at få succes med din Facebook annoncering.
Ingen kommentarer