Stort set alle virksomheder er i dag tilstede online, på den ene eller anden måde. Om du har en hjemmeside eller en side på de sociale medier, så er det vigtigt at din virksomhed er tilstede der, hvor kunderne også er – og det er i højere og højere grad online.

Hvis din virksomheds online tilstedeværelse ikke er optimeret, så er det høje tid at du gør noget ved det – for der er virkelig mange kunder her. Med den rigtige strategi ift. digital markedsføring, kan du nå ud til rigtig mange kunder, som det er svært at ramme med gammeldags markedsføring.

Derfor får du her mine bedste tips til at komme i gang med digital markedsføring for din virksomhed og, hvordan du løbende forbedre dine resultater med din digitale markedsføring.

Producer masser af indhold

Moderne onlinesalg er rigtig ofte afhængigt af indholdet på din hjemmeside. Du vil have nemmere ved at generere salg, hvis du har en hjemmeside med masser af godt indhold.

Hvis du nu tænker: ”hvad mener du med indhold” så lad mig kort forklare. Hjemmesider bliver i dag stort set altid fundet, ved at kunderne laver en google-søgning. Hvis du ikke har en side med indhold, som passer til en kundes specifikke googlesøgning, vil kunden ikke finde din virksomhed, men i stedet din konkurrent, som har lavet indholdet.

Et eksempel kunne være et firma, der sælger kattefoder. Hvis en kunde leder efter dig online, vil de søge i google på ”kattefoder”. Her vil google vise dem det resultat, som de tror er mest relevant for kunden. Så hvis din konkurrent har skrevet spændende indhold om, hvilket kattefoder man skal købe til en specifik race, vil det formentlig dukke op højere oppe på søgeresultatet, end din side, hvor du kun har listet alle dine produkter, men uden noget spændende indhold til at støtte dine produkter.

Så skriv nogle korte artikler, til at alle dine forskellige produktkategorier – så vil mange flere kunder finde vej til din side fremover.

Sørg for at kunden ved, hvad de skal på din side

Hvis du har skrevet masser af godt indhold, vil du få meget nemmere ved at få kunder ind til din side. Men, du tjener selvfølgelig ikke penge på at folk læser på din side – de skal konvertere!

Måden du bedst opnår dette på, er ved at lede kunden elegant fra dit indhold, til eksempelvis din online-shop. Det vil sige at du skal have nogle iøjnefaldende og flotte knapper på dine indholdssider, som leder dem videre til at shoppe eller andre former for konverteringer.

Split test derudaf og optimér løbende

Det gode ved online markering er målbarheden den tilbyder – du ved præcis, hvor dine kunder kommer fra, hvad de trykker på og, hvem der gør hvad på din side. Det skal du udnytte til det maksimale.

En rigtig god måde løbende at forbedre din digitale markedsføring er ved hjælp af splittestning. Hvad det betyder er, at du sætter to forskellige kampagner op, som egentlig har det samme formål. Hvis den ene har bedre resultater end den anden kampagne, kan du bruge den viden i din videre markedsføring.

Hvis du lever af at sælge gennem din webshop, kan online-markedsføring give dig store fordele, da det bliver nemmere for dig at sælge til hele verden fremfor kun i vores lille andedam i Danmark. Et godt tip her, er at gå i gang med at sælge på Amazon. Det er en helt ny platform i Danmark, og der er ikke mange, der ved så meget om det. Men, hvis du synes det lyder interessant kan du få sparring hos Jonas Kapper, som er en af de største eksperter på Amazonmarkedsføring- og salg i Danmark.