Er du ejer af en webshop? Så har du med garanti mærket, hvor hård konkurrencen der på markedet. Alle virksomheder har efterhånden en webshop, og dine konkurrenter har med garanti også. Der er mange måder, hvorved du kan overgå din konkurrent og en af dem, er ved at have en bedre webshop. Dog er det ikke altid lige til at se, hvad man gør galt eller at finde måder, hvorved man kan få optimeret sin webshop. Vi har derfor i denne artikel fundet en række tips til, hvordan du får mere succes med din webshop.
Bliv set
En fejl som mange webshopsejer gør, at de ikke lægger nok vægt på at blive set. Som virksomhed bliver du set ved at have en god placering på søgemaskiner, når der bliver søgt på relevante søgeord. For at få en bedre placering på en søgemaskine, kræver det søgeoptimering. Søgeoptimering bliver ligeledes kaldet for SEO og har til blandt andet til formål at skabe relevant indhold på de(t) givne søgeord. Den største søgemaskine i verdenen, er Google. Derfor vil man som virksomhedsejer gerne ligge øverst på Google. Google har udarbejdet masser af algoritmer, således de sikrer, at de mest relevante hjemmesider dukker op, når man søger efter noget bestemt. Det er ikke alle algoritmer, som er blevet offentliggjort, men der er dog nogen, som man kender til og kan udnytte.
Linkbuilding
Førhen var det ligegyldig, hvor der blev linket så, så længe andre hjemmesider linkede videre til sin egen hjemmeside. Sådan er det ikke længere. Nu skal man gå efter kvalitetsbevidste links fra relevante sider. Linkbuilding er en af de vigtigste faktorer inden for søgeoptimering. Linkbuilding kan overordnet deles ind i to kategorier – on-site og off-site.
On-site linkbuilding er ting, man laver på sin egen hjemmeside. Det kan for eksempel være, at der på forsiden bliver linket videre ned i underkategorierne.
Off-site linkbuilding er derimod mere kompleks og ikke altid noget, som man selv kan styre. Off-site er som navnet indikerer, når der bliver linket fra en ekstern hjemmeside og tilbage til en selv. Jo mere relevante og troværdige de eksterne hjemmesider er, jo bedre placering får din hjemmeside på Google.
Hav brugervenlige platforme
Google tilgodeser de hjemmesider som har brugervenlige platforme. Derfor er det vigtigt, at du gør det bekvemmeligt for forbrugeren at være inde på din hjemmeside på diverse platforme. Sørg derfor, at al tekst er letlæseligt og har en tilpas størrelse. Det gælder ligeledes, når man er på en mobil device. Her er størrelsesforholdene ofte anderledes og derfor er det vigtigt, at du tilpasser din hjemmeside, således det passer til den device, som der bliver benyttet. En hjemmeside som gør dette godt er erotik.dk, så hvis du vil have noget inspiration, så tjek denne hjemmeside ud.
Ingen kommentarer