For at dine annoncer på Facebook giver pote, er det vigtigt at de passer til din målgruppe. Du skal vide præcis hvem dine kunder er, samt hvilke behov de har. Du skal segmentere dine potentielle kunder alt efter behov, interesser, livsstil osv. Dermed bliver det nemmere for dig at annoncere til netop din målgruppe. Hvis du vil vide om, hvordan du gør dette, så læs med nedenfor. Her tages der udgangspunkt i Bodylab.dk’s målgruppe, så det er nemmere at forholde sig til.

Find din målgruppe

Det første trin til at skabe gode annoncer, der passer til din målgruppe, er selvfølgelig at finde ud af, hvad din målgruppe er. Med udgangspunkt i Bodylab.com, kigger vi først på hvad de som virksomhed tilbyder. Dette dækker over alt fra træningsudstyr, kosttilskud og sundere madvarer mm. Produkterne er altså til alle dem der har en aktiv hverdag, og som lever en sund livsstil, hvor der er behov for nogle produkter, der understøtter denne livsstil.

Det er også til dem der ønsker sundere alternativer til madvarer, der normalt ikke kategoriseres som ”sunde”. Det er blandt andet muligt at købe pandekage og vaffel mix, samt chokolade topping uden tilsat sukker.

Specificer målgruppen på dine annoncer

Bodylab har en rimelig bred målgruppe, grundet deres store udvalg af produkter. Dermed kan de fleste personer, finde noget der tiltaler dem hos Bodylab. Derfor kan det nogle gange nødvendigt at specificerer målgruppen, afhængigt af det specifikke produkt der skal annonceres. Eksempelvis ville et produkt som weight gainer have en større interesse hos mænd der træner, end kvinder der blot ønsker en sundere livsstil. Derfor er det en god idé at reflekterer over, hvilke produkter der er relevante, afhængigt af den enkelte målgruppe.

Tracking system

Det kan også være fordelagtigt at opsætte et tracking system, der kan måle på, hvilken gruppe af mennesker, der besøger din hjemmesiden. På den måde kan du finde ud af, hvem der finder dine produkter interessante. På samme måde kan Bodylab.dk via deres instagram få et indblik i de besøgende på deres profil, og hvem der er flest interaktioner med. Dermed kan annoncerne laves, så de passer perfekt till den specifikke målgruppe.