Facebook har gjort det nemt at sætte annoncer op, og i mange tilfælde kan man nå ud til en stor gruppe mennesker for få penge. Det er nemt at lade sig forblænde af muligheden for at nå ud til så mange som muligt.

Det er af denne grund, at mange begår den samme fejl, når de opretter en Facebook annoncer i starten.

Når man er nybegynder med Facebook annoncer, så vil man ofte gerne nå ud til at så mange som muligt. Derfor sætter man også ofte parametrene alt for bredt. Brede parametre hjælper dig med at nå ud til en stor gruppe mennesker, men en stor andel af disse vil være irrelevante i forhold til din annonce.

I begyndelsen er det ofte en god idé at have en bred målgruppe for dine annoncer, men du bør forsøge at gøre den mindre efterhånden som tiden går. I sidste ende kan der var mange penge at spare, hvis du kun målretter dine annoncer mod en lille kernegruppe. Hvis du kender din kernegruppe, så kan du også lave det bedste og mest målrettede annoncer på Facebook. Det sparer dig penge i længden og giver flere køb pr. klik på din annonce.