Sådan gør du din dynamiske retargeting ENDNU mere relevant

Når vi i Obsidian Digital taler om dynamisk retargeting, går særligt et udtryk igen: Lavt-hængende frugter. Grunden til at vi omtaler dynamisk retargeting som en lavt hængende frugter, er fordi det er en af de letteste og på samme tid mest effektive måde at skabe salg på. Dynamisk retargeting er en engangsopsætning af kampagne og produktfeed, som herefter kører 24/7 af sig selv.

Der er dog særligt én ting, du kan gøre anderledes, når du opsætter din dynamiske retargeting: I stedet for at lave en enkelt kampagne, så split kampagnen op i de tre følgende annoncesæt:

View Content – Folk der har set et eller flere produkter, men ikke føjet til kurv

Din første dynamiske retargeting annonce er til alle dem, der har set et produkt på din hjemmeside, men hverken tilføjet til kurv eller købt. Her kan der tilføjes en mild Call to Action tekst, der får kunden tilbage på siden. Der kan også gøres brug af rabatkoder eller andre midler for at få kunde tilbage på banen.

AddToCart – Folk der har tilføjet et eller flere produkter, men ikke købt

Den anden dynamiske retargeting annonce er til alle dem, der har tilføjet et produkt på din hjemmeside til deres kurv, men ikke købt endnu. Her kan du lave en mere aggressiv Call to Action tekst, som for eksempel at ”din kurv er gemt, men ikke længe”.

Purchase – Folk der har købt

Den sidste dynamiske retargeting annonce er til alle dem, der allerede har købt et produkt til din hjemmeside. Her kan du opfodre til mersalg: Hvis kunden har købt en trøje, skal de også have bukserne der matcher.

Hos Obsidian Digital er vi stadig ved at samle data til at danne os en helt grundlæggende erfaring med denne metode, men hidtil har vores erfaring været positiv. Dit spend øges kun marginalt i og med målgruppen er begrænset, men kunden kommer ind i et dynamisk retargeting flow, der muliggør systematiseret opsalg.