Som virksomhed er det vigtigt, at du er til stede på de sociale medier, og her er Facebook en rigtig vigtig spiller, for der er en stor del af alle danskere nemlig på dagligt.

Hvis du kan formå at bruge din Facebookside rigtigt, vil du opleve, at du dagligt kan være i kontakt med rigtig mange tidligere og mulige kunder, og det vil gavne din virksomheds salg og bundlinjen.

Først og fremmest skal du have en Facebookside til din virksomhed, som du giver dine kunder mulighed for at synes godt om. Husk altid at opfordre dine kunder til at følge med på Facebook, når de besøger din hjemmeside, og gerne når de har købt fra dig i en mail. Det er vigtigt, at du får så mange over på din side som muligt, så du kan kommunikere med dem den vej igennem.

På Facebook er det vigtigt, at du tænker over, hvordan du kan skabe værdi for dine kunder. Det er ikke værdiskabende at fortælle om, at I i din virksomhed har fået nyt kontor eller ny medarbejder, du skal i stedet for tænke på, hvordan du kan give dine kunder noget, de ikke har i forvejen.

Det kan sagtens skabe værdi for dine kunder at skrive om et tilbud, I kører i din virksomhed. Men sørg ellers for at skabe indhold på Facebook, som giver dem en værdi, som de ellers ikke havde.
Hvis du gerne vil have flere til at synes godt om din side, så kan du prøve kræfter med Facebook annoncering også.