1. Det forkerte mål
Noget af det første du skal vælge, når du opretter en Facebook annoncer, er dit mål for kampagnen. De mest almindelige mål er klik til ens hjemmeside, likes på Facebook eller konverteringer på ens hjemmeside. Der findes dog også en hel vifte af andre muligheder for målsætninger, som ofte ikke engang bliver overvejet. Det kan betyde, at du ender med en annonce, som har det forkerte mål.
2. Ikke nok annoncer
Én af de mest almindelige fejl er, at der ikke bliver lavet nok annoncer. Mange laver én eller to og tænker at det er fint. Hvis du gør dette, er risikoen imidlertid, at du betaler overpris for nogle annoncer, som ikke præstere optimalt.
Lav et bredt udsnit af forskellige annoncer. Du vil med stor sandsynlighed opdage, at en brøkdel af annoncerne giver dig hovedparten af din trafik fra Facebook.
3. Glemme at teste målgruppen
Mange Facebook annoncer bliver rettet imod et for bredt publikum. Det skyldes, at mange virksomheder har en vision om at have en bred målgruppe, men dette er bare ikke en fordel i Facebook annoncer.
Hvis du vil lave effektive annoncer, bør du forsøge at finde en snæver og meget præcis målgruppe. Husk på at Facebook annoncer både kan målrettes efter alder, køn, geografi og interesser.
4. Dårlig landing page
Facebook kan meget vel sende masser af trafik til din hjemmeside, men hvis du har en dårlig landing page, så kan det hele være forgæves.
Når den besøgende kommer ind på dine side, beslutter de oftest om de vil kigge videre indenfor få sekunder. Er din side utiltalende, vil de oftest klikke ud igen øjeblikkeligt.
Det vigtigste i forhold til din landing page er, at den er super relevant i forhold til Facebook annoncen. Har du ikke allerede en landing page, som passer til annoncen, så lav en.
5. Ikke få tjekket resultaterne
Selv når du har sat succesfulde annoncer op, må du ikke glemme at tjekke resultaterne. Internettet er hele tiden under udvikling, og det påvirker også dine resultater.
Gør det til en vane at tjekke resultaterne for dine annoncer dagligt. Det vil være en enorm fordel i det lange løb.
Ingen kommentarer