Noget af det vigtigste, når du skal lave Facebook annoncer er, at du laver dem ordentligt, så du tjener flest penge på dem.

Det kan også være, at dit mål er at få en masse leads, og så skal du selvfølgelig også lave dem på en bestemt måde. Så er det underordnet, om du skal sælge pizza i Hillerød eller fjernsyn. Der er nogle generelle råd til, hvad du skal tænke over, når du laver  en god annonce.

Der er en grund til, at vi har reklamebranchen i første omgang. Det skyldes, at man her godt vidste, at man skulle have nogle professionelle til at sætte sine TV- og avisreklamer op, da man ville have det meste ud af dem.

Det gode ved Facebook annoncer er heldigvis, at du hurtigt kan eksperimentere dig frem, da du kan lade en annonce køre i et par dage, og så kan du se, hvordan den performer. Samme gode mulighed havde man ikke med TV, og det gør selvfølgelig en kæmpe forskel, da man først får data ind på sin reklame, når det allerede kan være for sent. Derfor er annoncer på nettet langt bedre, da du kan få god data med det samme.

Tekst

Alle annoncer skal selvfølgelig have en eller anden form for tekst, og du kan her eksperimentere med forskellige tekst, så du finder ud af, om du skal have meget eller lidt tekst. Generelt set behøver du ikke meget tekst, da det er de færreste, som kommer til at læse det. Du skal tænke på, at der er andre grunde til, at folk er på Facebook end at kigge på dine annoncer.

Så hvis du f.eks. reklamerer for pizza i Hillerød, så kan du lige hurtigt beskrive, hvad det handler om, så alle ved det, når de scroller igennem deres feed. Men du skal ikke regne med, at de kommer til at læse en roman om pizza i Hillerød. For det er næppe et emne, som interesserer folk.

De skal blot vide, hvor de skal trykke, hvis de er sultne. Når de ser din annonce, kommer de så ind på din side. Hvis du sidder og bliver sulten, mens du læser dette her, kan du klikke her.

Tekst handler også meget om næste punkt.

Video eller billede

For når du bruger en video, skal din tekst præsentere din video, så folk gider klikke på den. Video er det helt nye, og det er grunden til, at du kan se, at alle har videoer over det hele på Facebook.

Det er ikke, fordi der er noget galt med billeder, men det er sjældent, at billeder siger noget om din forretning eller webshop. Hvis du sælger pizza i Hillerød, er det langt bedre at vise en video med pizzaer. Det får sultne danskere til at købe pizza.

 

Overvej derfor altid om du kan lave video.