Når du arbejder med Facebook annoncering, har mange små detaljer enorm indflydelse på dit afkast. Måske kender du detaljerne, men ikke nødvendigheden. I denne artikel gennemgår vi tre (ud af mange) detaljer, du som Facebook annoncør bør lægge vægt på.

Billede vs. video

De fleste annoncer gør brug af billeder. Det kan være et standardbillede, en karrusel med flere billeder eller et diasshow, men det samme gælder: Videoer er mere effektive. Vi oplever som hovedregel, at en udskiftning til video i stedet for billeder kan resultere i en halvering i priser i forhold til pris pr. kliks, pris pr. køb, pris pr. visning og mange andre ting. Dette skyldes at videoer ofte vurderes til en meget højere relevansscore af Facebook, hvilket medfører at Facebook viser annoncen til en lavere pris for dig som annoncør. En høj relevansscore giver modsvarende en høj CPM m.v.

Relevansscore har altså en stor indflydelse på effekten af dine annoncer, og en høj relevansscore opnås lettest med videomateriale.

Facebooks nye tilbudsfunktion

Facebook har for nylig udgivet en ny tilbudsfunktion, der minder meget om det tidligere tilgængelige annonceformat, som gik under navnet ”Gør krav på tilbud”. Denne gang er det tilbage i en opdateret og mere brugbar version.

Når du vælger den nye tilbudsversion, har du mulighed for at lave din annonce som et tilbudsopslag, i stedet for det almindelige sponsorerede opslag. Har du et tilbud, rabatkode, nyhed eller noget andet, kan denne funktion være nyttig til at skabe en urgency og call to action, der går ud over det sædvanlige. Tilbudsfunktionen kommer også med andre bonusser, herunder at alle følgere af siden får en notifikation om tilbuddet.

Samling af målgrupper

Har du flere målgrupper kørende på samme tid bør du overveje, om det er nødvendigt. Det er ofte erfaringen, at en samling af målgrupper kan gøre en positiv forskel. Hvis du samler så mange målgrupper som muligt i et annoncesæt, så længe det selvfølgelig giver mening, kan Facebook distribuere dit spend mere hensigtsmæssigt.