Facebook er det største sociale medie på verdensplan, og derfor er det uhyre vigtigt, at fokusere på denne del i din digitale markedsføringsstrategi. Hvis du ikke er helt overbevist omkring effekten af Facebook annoncering, vil vi i denne artikel give dig 4 grunde til, at du absolut SKAL bruge Facebook annoncering i din marketingsstrategi.

Din kunder fortrukne kanal

Den første grund til at du skal bruge Facebook i din markedsføringsstrategi er at Facebook er dine kunders fortrukne kanal. 67% af den danske befolk har oprettet en profil på Facebook, og det er derfor her at den primære kommunikationen finder sted. Gennemsnitligt bruger en almindelig dansker mellem 2 og 3 timer om dagen på de sociale medier, og det er derfor altafgørende, at du er tilstede på DINE kunders fortrukne kanal, ellers risikerer du at dine konkurrenter vil stjæle markedsandele fra dig.

Den virale fordel

Ved at bruge Facebook-annoncering i din digitale strategi får du en masse ny trafik ved hjælp af den virale omtale blandt de mange mediebrugere, der dagligt er aktive på Facebook. Hvis du kan lave noget unikt og spændende content på din kanal, vil du øge chancen for en stor positiv viral omtale, der vil skabe helt ny trafik til dit site, og forhåbentligt ende med en højere konverteringsrate.
Desuden er Facebook annoncering i forhold til Tv-reklamer eller outdoor reklamer meget billigt.

Flere specifikke segmenteringsmuligheder

Når du arbejder med annoncering på Facebook, vil du opleve, at du har rigtig mange muligheder for at segmentere dit content. Du kan blandt andet segmentere på demografi, interesser, søgeadfærd, alder, sprog osv. Facebook har utroligt mange oplysninger om hver eneste oprettet bruger, og de informationer er meget brugbare i forhold til at målrette din markedsføring på Facebook.

Retargeting på Facebook

På Facebook har du også mulighed for at lave ”retargeting”. Det er kort fortalt en annonceringsform, der gør det muligt at nå ud til personer, som tidligere har besøgt din online hjemmeside uden at købe dine produkter eller din serviceydelse. Dette er ikke muligt med de traditionelle annonceringsformer. Men dette er en kæmpe fordel for dig, da du på denne måde kan give dine interesserede kunder påmindelser på de produkter, som de har vist interesse for tidligere, og det vil give en højere konverteringsrate.

Forhåbentligt kunne disse tips bruges til at give dig et bedre indblik i, hvorfor Facebookannoncering er et altafgørende element i måden, du skal annoncere på i dag, for at sikre din positionering og øge din konverteringsrate.

Hvis du i din virksomhed ikke besidder de rette kompetencer indenfor sociale medier (eller andre dele af markedsføringen), kan du med fordel henvende dig til evolution360.